Am zis că a trecut prea multă vreme de când nu mi-am mai scris ceva pe aici, aşa că am declarat că deoarece, pentru că şi fiindcă nu mai aveam ce face (pentru că m-am plictisit, cu alte cuvinte, de ceea ce făceam anterior), am declarat să mai încep un post nou… Adică să mai scriu şi eu ceva pe aici. Nu că ar citi prea multă lume sau ar fi teribil de interesant, dar aşa, să am cu ce mă delecta peste câţiva ani…

Doar că, între timp, mi s-a zburătăcit cheful de scrieri pentru că am găsit nişte melodii anteresante……

Ca urmare şi aşa deci, acest post e cu şi despre muzici…

Să o luăm cronologic:

– un cântec pe care nu l-am mai auzit de foarte mulţi ani: Căciula!

Dacă l-aţi ascultat recent, săriţi peste. Eu am să îl mai ascult încă o dată…

Buuuun….

Aşa era cu căşiula pe vremuri. Acu avem şepci, pălării, basmale şi alte căcaturi moderne… Cam multe puncte, puncte, dar ăsta e adevărul…

Eheheheheheeee, după ce ascultai eu Căşiula am aruncat din viteza internetului o ocheadă paginii şi am descoperit o melodie pe care nu am mai ascultat-o şi mai de demult…

Puştoaico!!!

No, bucuraţi-vă, dacă v-o plăcut pi vremuri, dacă nu, şi nu vă place varianta asta, căutaţi alta. Poate vă place într-un final…

Aşaaaaa….

După ce terminai cu puştoaica (mamă ce mai urlam, că nu se putea numi cântat ceea ce făceam noi, prin generală şi liceu, crezând că suntem Freddy Mercury ai României…) am dat tot în viteza internetului (pentru că ne-am „upgradat“ şi noi… a crescut viteza la internet, a crescut şi viteza cu care pretindem că vedem totul din jurul nostru…) peste….

Acum apar chestiunile serioase. Nu că alea dinainte erau neserioase, dar astea sunt mai serioase. Adică, nu pot spune ce bucurie imensă mi-a făcut că doar l-am auzit pe Vali Sterian cântând. NU! Pentru mine e un monstru sacru, ca să folosesc un limbaj academic de lemn…

Deci: Amintire cu haiduci

Bine, imaginile sunt jalnice, afară de cele cu căluţii, care sunt demenţiale.

Apoi, pentru că am ajuns în sfera treburilor serioase, am zis să mai zăbovesc pe aici şi am dat instantaneu peste

Vino Doamne

Cântecul ăsta… deşi scris şi cântat acum 21 de ani, fără cunoştinţele actuale, te pune totuşi într-o stare de acţiune. Cel puţin pe mine…

Apoi, am văzut alt cântec al lui Vali, Ruga, peste care nu am putut să trec chiar dacă mi-aş fi dat şpiţe-n cur cu pickhammer-ul…

Aşaaaaa….

Acum am zis că e suficient Sterian pentru o noapte, aşa că am căutat altceva şi am dat peste familia Teodorovici. Nici nu ştiţi cât îi uram pe minunaţii ăştia de oameni pentru „play-back“-ul lor prost. Nici cei mai proşti cântăreţi sau cântăreţe de la noi, gen manelarii şi mulţi/multe alţii/altele, nu au asemenea capodopere (asta pentru că nu pierd timpul, pentru că specimene de o imbecilitate cruntă sunt şi în zilele noastre…). Şi apoi, pe vremea aceea, Eminescu însemna pentru mine doar poezie, ceea ce mă făcea să îmi vină să dau la raţe instantaneu…

Deci, Eminescu, cu familia Teodorovici, Ion Aldea şi Doina:

Acum, ca să mă dau rotund (că brusc nu mai găsesc colţurile de la atâta oboseală…), mi-a plăcut teribil ceea ce am văzut ieri dimineaţă în cimitirul Bellu, la mormântul lui Eminescu. Şi sper ca acei copii, aduşi de învăţătoarea lor, să fi venit acolo din proprie iniţiativă.

Şi am să pun capacul pe oala cu muzici vechi cu un alt cântec vechi, precedat de o recitare cum numai el putea să o facă…

Chiar dacă mulţi urlă ca bezmeticii că i-a pupat pe Ceauşeşti în cur şi tot aparatul lor represiv, că a făcut şi a dres, omul rămâne un mare poet.

Adrian Păunescu.

Nu a fost nimeni în vremurile tinereţii mele care să îmi insufle atâtea sentimente care nu aveau nimic în comun cu bolşevismul cum a fost acest om cu Cenaclul Flacăra al lui. Nu am avut ocazia să mă duc pe stadion, din motive care nu are sens să le spun acum, dar auzeam de fiecare dată concertele deschizând fereastra sau radioul.

Iar ca bonus pentru că ascultaţi recitarea lui Păunescu, vă va cânta inegalabilul Gil Dobrică.

Şi acum, somn uşor şi vise plăcute!

Lasă un răspuns

